Sliten

Tisdag morgon och jag har redan varit vaken sedan klockan 6. Inte för att jag ville direkt, utan för att jag verkligen verkligen inte kunde somna om.
För mycket saker som snurrar som vanligt.
Känner att jag ligger bra till i planering med saker och ting, så det är ingenting som jag känner att jag oroar mig för. Det är bara allt annat. Vara den där perfekta människan som klarar allt, som alltid är på topp-humör, som alltid är snällast, som alltid ställer upp vid alla lägen, som alltid ska se fräsch och chic ut, som alltid försöker peppa folk som är lite nere. Bland annat.
Det är inte så att jag inte vill vara de där sakerna. Det är bara det att det är så himla jobbigt att vara alla de där sakerna när man inte mår bra. Man har ingen (och jag menar verkligen INGEN) kraft till sig själv, och ändå ska man leta upp kraft (som inte existerar) och lägga den på andra.. Nej usch va egoistisk jag lät nu. Det var verkligen inte meningen. Jag är inte egoistiskt. Jag lovar! Bryr mig mer om andra människor än vad jag bryr mig om mig själv, men det är bara det att jag inte orkar bry mig om folk just nu!
Känns som om om jag slutar vara den jag är för alla, så kommer alla att lämna mig. Alltså inte alla, men väldigt väldigt många. Jag förstår dem. (lite) Jag förstår att folk inte skulle vilja umgås med mig om jag skulle vara frånvarande, nere, ledsen och allmänt tyst i en längre period.
Men men, det är ingenting som kommer att ske! Min livsfilosofi: Tänk på vad alla andra vill ha, innan du tänker på dig själv!

Idag står det möte i min kalender. Middag ikväll men jag har sjukanmält mig. Måste återhämta mig!

Kommentarer
Postat av: Sally

Strunta i trevlighetsprestionen Therese, perfekta människor ger oss andra ändå bara prestationsångest... De där topp-personerna har dessutom en tendens att verka så ihåliga efter ett tag. Vi gillar dig fast du inte är perfekt, för ingen annan är det heller.
kram!

2007-04-17 @ 18:01:51
URL: http://sallystahl.blogspot.com
Postat av: Tessan

Tack Sally! :)
Kram kram

2007-04-18 @ 01:59:39
Postat av: Gro

Jag skriver under på allt som Sally skrev! Therese, det är sant att man ibland måste försöka vara glad och trevlig (även om man ev. mår skit), men man kan inte och bör inte vara på topp jämt. Att kunna visa sig från sina svaga och/eller dåliga sidor är också en social styrka. Det viktiga är att ha stabila vänner som vet och bryr sig, inte att vara omtyckt av alla. Perfektion är så TRÅKIGT! :) Stor KRAM till en Therese som åtminstone jag är imponerad av!

2007-04-19 @ 16:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0